مهمترین مشکل کارخانجات آرد در حوزه برق چیست؟

مهندس افشین آزادنیا، دانش آموخته رشته برق قدرت بوده و مدیر عامل کارخانه تابلو سازی برق و شرکت توان الکترونیک گستر با سابقه ۲۳ ساله در صنعت، که تاکنون برق ۸۰ کارخانه آرد و حدود ۳۰ سیلو ذخیره سازی گندم را از قسمت صفر تا صد راه اندازی کرده است در گفتگو با نگاشته، بخش برق کارخانجات را شاهرگ حیاتی آنها دانست و گفت: اگر قسمت برق کارخانجات به گونه ای طراحی شود که جریان برق به صورت ادامه دار و پیوسته باشد، دارای چندین مزیت برای تولید خواهد بود که از آن دسته می توان به کاهش هزینه برق به دلیل عدم استارت و استاپ های مدام و عدم کاهش ظرفیت تولید آنها اشاره کرد. از طرفی دیگر، اکثر کارخانجات آرد دارای ماشین آلات به روز و سیستم های plc هستند. با این حال اگر یک برق ثابت وجود داشته باشد طول عمر ماشین آلات نیز بیشتر می شود.
وی در خصوص مهمترین مشکل کارخانجات آرد در حوزه برق گفت: برخی کارخانجات در زمان رسیدن به انتهای پروژه، در هزینه ها محتاطانه تر عمل می کنند و از تابلو برق های سطح پائین تری استفاده می کنند اما این کاهش هزینه در تولید نمایان می شود و نهایتا در یک نقطه به این فکر می رسند که باید از ابتدا تابلو برق های به روزتری به کار می گرفتند . بنابراین برخی از مشکلات به کارخانه دار مربوط است و بخشی دیگر به افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند و قیمت ها را با استفاده از جنس های نا مرغوب و عدم انتخاب صحیح در تجهیزات کاهش می دهند تا پروژه را از آن خود نمایند.
مدیر عامل شرکت توان الکترونیک گستر اضافه کرد: ما در شرکت توان الکترونیک گستر در طراحی ها، چگالی جریان را محاسبه می کنیم و از تفاوت این صنعت با صنایع دیگر آگاه هستیم چرا که ممکن است کارخانجات آرد ۲۴ ساعته کار کنند لذا انتخاب تجهیزات، دقت بالاتری می طلبد تا متناسب با شرایط خاص کارخانجات آرد باشد. ما بر اساس ادبیات آرد و شرایط موجود، سیستم ها را طراحی می کنیم و علت اینکه بعضی از تولید کنندگان، قیمت تمام شده را با قیمت پائین تر از محصولات ما ارائه می دهند به دلیل نامرغوب بودن و انتخاب نا صحیح تجهیزات است که کارخانه ها به این مسئله باید بسیار دقت کنند.
به گفته وی اگر موتور مورد استفاده در کارخانه نامرغوب یا ضریب اصلاح قدرت پائین داشته باشد، جریان برق بیشتری مصرف می کند بنابراین انتخاب الکتروموتور در کاهش مصرف برق مهم است. دوم اینکه قطع و وصل هایی که در سیستم به وجود می آید علاوه بر اینکه به تجهیزات داخل تابلو و الکتروموتور صدمه می زند، باعث می شود در جریان راه اندازی اولیه نیز برق بیشتری مصرف شود.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

یو پی اس
یو پی اس ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

ممنون اطلاعات خوبی بود


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه