جام جم آنلاین:خرید نان تازه هم اینترنتی شد

خرید نان تازه هم اینترنتی شد/ رقابت اپلیکشین‌های سفارش نان در فضای مجازی!

مطلبی با تیتر بالا در خبرگذاری جام جم آنلاین در تاریخ دهم خرداد ماه ۱۳۹۶ انتشار یافت و پیرو آن خبرگذاری های دیگری مانند تسنیم، فارس نیوز، خبر فارسی، خبرلند و بقیه سایت های خبر گذاری انتشار یافت.
اما نکته جالب این مطلب ابراز نگرانی آن ها در رابطه با اینترنتی شدن خرید نان میباشد، قسمتی از متن این مطلب:

بوی نان تازه، هرم آتش تنور نانوایی و صف‌های بلند و کوتاه خرید نان. لطفا همه این‌ها را به فراموشی بسپارید! تکنولوژی‌ هوشمند نهفته در تلفن‌های همراه حالا دیگر جایی نمانده که فتح نکرده‌ باشد.

هیچ کس نفهمید چطور، هیچ کس نفهمید کی؟! اما اپلیکیشن‌های تلفن همراه کم کم حضورشان را در زندگی ما گسترده تر کردند، از گیم و بازی‌های مختلف شروع کردند و رسیدند به سفارش تاکسی از طریق تلفن همراه. این اما همه ماجرا نیست، چرا که حالا خیلی‌ها نان مصرفی‌شان را هم از طریق همین گوشی‌های لمسی سفارش می‌دهند و چند دقیقه بعد بقچه‌پیچ شده دم در منزل یا محل کار تحویل می‌گیرند! برای این جماعت روزهای ایستادن در صف خرید نان مقابل نانوایی ها،‌ خاطره‌ای است دور. خاطره‌ای که هرچه زمان می‌گذرد کمرنگ تر می‌شود.

اما این قرارمان نبود. قرار نبود بگذاریم تکنولوژی نبض تعاملات اجتماعی ما را در دست بگیرد، قرار نبود بگذاریم اینقدر جای پایش درزندگی ما محکم شود، اما شد. آنقدر که حالا با فقدانش، از نان تازه هم در سفره خیلی‌ها خبری نیست. فعالیت بیش از ۵ مرکز فروش نان اینترنتی ازطریق تلفن همراه گواهی‌است بر این ادعا. مراکز مختلفی که هرکدام مدعی اند نان تازه را بعد از سفارش اینترنتی ، سروقت ، بهداشتی و با کیفیت تحویل می‌دهند.

نان اینترنتی شبیه همان نان‌هاست، اما دقیق‌تر که می‌شویم ، جای خالی خیلی چیزها این وسط توی چشم می‌زند؛ جای خالی احوال پرسی اهالی محل سر صف نانوایی موقع خرید نان هر روز صبح ، هرروز غروب…جای خالی یک تنور نان صلواتی، پیشکش خیری که بقیه را مهمان کرده بود.

حال از زبان تنور که یکی از این اپلیکیشن های سفارش نان محسوب میشود و به نمایندگی بقیه اپلیکیشن ها و استارتاپ های خرید اینترنتی نان:
ابتدا ویژگی های این فروشگاه ها را بررسی میکنیم:

  • ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و نیروهای متخصص(طراحان گرافیک، برنامه نویسان و …)
  • ایجاد شغل به صورت مستقیم مانند پیک و نیروی بسته بندی
  • ارتقاع کیفیت نان و کنترل سطح کیفی و ایجاد فرهنگ مشتری مداری
  • صرفه جویی در وقت برای مشتریان
  • تا حدی کاهش رفت و آمد ها و بطبع آن کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا
  • کاهش ضایعات نان

 
با بررسی این ویژگی ها و با در نظر گرفتن مشکلات جامعه آیا آتش تنور نانوایی و صف‌های بلند و کوتاه خرید نان مهم تر است یا کیفیت نان؟ آیا خاطره صف های بلند مهم تر است یا کاهش اتلاف وقت؟ آیا نبض تعاملات اجتماعی و احوال پرسی اهالی محل سر صف نانوایی مهم تر است یا ایجاد اشتغال؟

با نگاه منصفانه میتوان پی برد که با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی این نوع استارتاپ ها شاید کمی از مشکلات جامعه کاسته شود.
یونس سعیدی عنبران مدیریت تنور


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 62 میانگین: 4]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

تقریبی
تقریبی ۱۳۹۶/۰۳/۱۹

بسیار عالی بود و حق با شماست!
موفق باشید


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه