نان خشک صنعتی راه حلی برای کاهش ضایعات

نان خشک صنعتی راه حلی برای کاهش ضایعات نان

میزان ضایعات نان در کشور ما بسیار زیاد است که به ماهیت آنها بر می گردد. نان های مصرفی ما از نوع گرم هستند که باید به صورت تازه مصرف شوند. متأسفانه این نوع نان های تازه ضایعات زیادی دارند. در این راستا استفاده از نان های خشک صنعتی که محدودیت تازه خوری ندارند و قابلیت ماندگاری بالایی نیز دارند، به جای استفاده از نان های تازه، برای به حداقل رساندن ضایعات نان الزامی به نظر می رسد.در راستای فرهنگ سازی، استفاده از نان های صنعتی که کیفیت بالایی دارند و از قدرت ماندگاری بیشتری نیز بهره مند هستند، آشنایی با نان مسطح خشک که نوعی نان صنعتی است، می تواند در اصلاح الگوی مصرف مفید باشد.نان مسطح خشک، به نانی گفته می شود که از آرد، آب، نمک، خمیرمایه(مخمر) ساکاروماسید سردیسیه، روغن و شکر طی فرآیند پخت تهیه می شود.
 
طول این نان ها ۳۶ سانتی متر و عرض آن ۲۲ سانتی متر و ضخامت آن ۲تا ۲/۵ سانتی متر است. این نان در فر تونلی شکل تحت تاثیر حرارت غیرمستقیم و با حداقل سوخت تولید می شود؛ یعنی شعله با خمیر در حال پخت تماس ندارد که از مزایای آن، حذف مضرات ناشی از نشست مواد حاصل از احتراق ناقص سوخت های فسیلی در نان تولیدی است. همچنین پخت نان در مدت طولانی باعث می شود فعل و انفعالات لازم به طور کامل در خمیر انجام شده و بافت نان مناسب گردد. نان خشک صنعتی در دمای زیاد تولید شده و طی فرایند پخت درون فر، آب زیادی از سطح نان تبخیر و در واقع نان خشک تولید می شود.
 

طریقه مصرف نان خشک:

طریقه مصرف هم بسیار ساده است: با زدن کمی آب به نان و قرار دادن آن در سفره پارچه ای، ظرف مدت ۱۰ دقیقه نان نرم شده و آماده مصرف می شود.البته ذائقه ها متفاوت است و بعضی ها این نان را به همان صورت خشک مصرف می کنند.
 
در اپلیکیشن و وب سایت سفارش اینترنتی نان تنور به زودی انواع نان بخصوص نان خشک و نان خشک صنعتی را قرار میدهیم تا مشتریان تنور به راحتی و به صورت آنلاین بتوانند انواع نان را خرید نمایید و به صورت پیک رایگان درب منزل دریافت کنند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 4.5]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه