نان سبوس

مصرف نان‌های سبوس‌ دار چربی‌ های شكمی را كاهش می‌دهد

در وبلاگ تنور قصد داریم فواید بسیار زیاد مصرف نان سبوس دار را در چندین بخش مجزا مورد بررسی قرار دهیم که این مقاله بخش اول(مجموعه مطالب فواید نان سبوس دار) میباشد.
سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: نان سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، روی و حتی كلسیم است.

وی گفت: اگر افراد از نان سبوس‌ دار استفاده كنند، تمام این ویتامین‌ها و املاح به بدن آنها می‌رسد البته ویتامین‌ها و املاحی كه در نان وجود دارد در فرآیند پخت از بین نمی‌رود ولی ممكن است از بخشی از فعالیت‌های ویتامین‌ها كاسته شود و در صورتی كه دمای پخت بسیار بالا باشد، درصد زیادی از آنها از بین می‌رود.

این متخصص تغذیه با بیان اینكه كاهش ویتامین‌‌ها و املاح نان در فرآیند پخت چندان با اهمیت نیست، اضافه كرد: افراد با مصرف مواد غذایی مانند سبزی‌ها، حبوبات، غلات، گوشت‌ها، لبنیات و میوه‌ها می‌توانند نیازهای بدن خود به املاح و ویتامین‌ها را تأمین كنند.

مظهری درباره خواص سبوس گندم بیان داشت: گندم از چند لایه تشكیل شده كه شامل پوست گندم، جوانه گندم و لایه حاوی كربوهیدرات یا همان نشاسته گندم است. زمانی كه گندم آرد می‌شود، به ذرات ریزی تبدیل شده و از الك‌های مختلفی عبور داده می‌شود.

وی بیان كرد: به مخلوط شدن پوسته خارجی گندم با مغز گندم كه نشاسته است، سبوس گندم گفته می‌شود كه در آن تركیبات با ارزشی وجود دارد البته سبوس انرژی تولید نمی‌كند همچنین افراد با مصرف آن چاق نمی‌شوند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: نان‌های غنی شده از افزودن ویتامین‌ها و املاح معدنی به آرد تهیه می‌شود كه بخشی از نیاز بدن به مواد مورد نیاز را تأمین می‌كند و سبوس هم به دلیل دارا بودن انواع ویتامین به غنی شدن آرد كمك می‌كند البته مصرف نان‌های تیره و سبوس‌دار موجب كاهش چربی‌های شكمی می‌شود.

نان سبوس

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید نان سبوس دار حتما مقالات بعدی وبلاگ تنور را دنبال نمایید و همچنین میتوانید در کانال تگرام تنور عضو شوید.

منابع: salamatnews.com


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.5]

دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه