استفاده دوباره از خمیرترش، هدف این روزهای صنعت نانوایی

سابقه تخمیر در تولید نان به زمان‏های بسیار دور باز می‏گردد. با توجه به طعم دلپذیر نان تخمیری و همچنین مفید بودن آن برای سلامتی، فرآیند تخمیر می‏تواند آینده تولید نان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
تا قرن ۱۹ میلادی، از تخمیر طولانی مدت و طبیعی غلات که به خمیرترش شناخته می‏شد، برای تولید نان استفاده می‏شد. از زمان صنعتی شدن تولید مخمر نانوایی، بسیاری از سنت‏های تولید نان از بین رفته است. تولید نان شکلی کاملا استاندارد و صنعتی به خود گرفته است. امروزه، مصرف کنندگان تمایل به استفاده از نان‏های با طعم بهتر و با مواد تشکیل دهنده مفید برای سلامتی دارند. بنابراین آینده نان در تاریخچه آن است و تولیدکنندگان نان در کشورهای مختلف به دنبال استفاده دوباره از خمیر ترش در محصولات خود هستند.
تحقیقات جدید نشان می‏دهد که استفاده از خمیرترش در نان فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد. خمیرترش، باعث کاهش شاخص گلیسمیک می‏شود. همچنین خمیرترش به جذب مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین‏ها به دلیل کاهش اسید فیتیک، کمک می‏کند. وجود خمیر ترش در نان باعث هیدرولیز گلوتن گندم می‏شود و به این دلیل هضم نان را برای افراد حساس به گلوتن آسان‏تر می‏سازد.
شرکت‏های بزرگ تولیدکننده مواد اولیه نانوایی در کشورهای مختلف، در حال تولید خمیرترش به صورت بهداشتی و گسترده برای استفاده راحت‏تر نانوایان هستند.

منبع: نگاشته


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۱۷ تیر ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه