نان ایرانی

معرفی انواع نان های اصیل ایرانی

در این مقاله قصد معرفی انواع نان های مرسوم، متداول و همچنین پرطرفدار ایران عزیزمان را داریم و ممکن است در این مقاله نان هایی مدح نظر شما باشد که معرفی نشده باشند که در مقالات بعدی سعی میکنیم آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و ذکر نماییم. خواهشمندیم اگر نکته ای و یا نظری دارید در پایین صفحه در قسمت نظرات حتما عنوان نمایید.

نان بربری:

بربری از جمله نانهایی است که میان ما ایرانیها طرفدار زیادی دارد و بخصوص به همراه پنیر تبریز یک صبحانه جانانه خواهد شد، نانی است قدری سفت تر با ضخامت ۸/۱ سانتیمتر که مانند نان سنگگ خمیر آن ورآمده‌است. این نان در واقع به نام عشایر بربر است که یکی از شاهان قاجار در سده گذشته در جنوب تهران اسکان داد.

تصاویری از نان بربری(جهت بزرگنمایی کلیک نمایید)

نان سنگگ:

نحوه پیدایش نان سنگک حکایت ها دارد که در مقاله “تاریخچه نان سنگک” به آن پرداختیم. نان سنگک را به جرات میتوان گفت پرطرفدار ترین نان در ایران میباشد و نانی است با ضخامت ۹ میلیمتر، که در شهرهای بزرگ متداول است و خمیر آن ورآمده است، نان سنگک را نان خمیری نیز می‌نامند. همانطور که در مقالات قبل طی بررسی های انجام شده اعلام کردیم نان سنگک علاوه بر طعم لذیذ دارای بالاترین درجه کیفیت در بین بقیه نان ها را دارد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نان سنگک و کیفیت آن حتما مقاله “نان سنگک بهترین نان” را مطالعه نمایید

تصاویری از نان سنگک(جهت بزرگنمایی کلیک نمایید)

نان تافتون:

این نان که اغلب در روستاه رواج دارد و به صورت گرد و به زخامت ۵ میلیمتر پخت میشود زیرا پخت نان تافتون به مراتب آسان تر از بقیه مدل های نان میباشد اما در سطح شهر هم نان های تافتون زیاد میبینیم که بعضی از افراد به نام لواش میشناسند.

تصاویری از نان تافتون(جهت بزرگنمایی کلیک نمایید)

نان شیرمال:

این نان به شکل گرد و با قطر یک تا دو سانتی متر میباشد که روی نان را با طرح های گوناگون طرحی و پخت میکنند. نان شیرمال که بسیار لذیذ است و بیشتر به کیک شبیه است تا نان، اما جزء پرطرفدارترین نان ها میباشد که بیشتر برای صبحانه مصرف مشیود و همانطور که از اسم نان مشخص است برخلاف بقیه نان ها در بین ترکیبات آن از شیر و همچنین روغن، زرده تخم مرغ و شکر استفاده میشود.

تصاویری از نان شیرمال(جهت بزرگنمایی کلیک نمایید)

نان لواش:

نان لواش دارای رنگ سفید و با زخامت ۲ میلیمتر نازکترین نان مورد مصرفی مردم ایران میباشد. معمولا نان های لواش به دلیل نازک بودن و وزن کم و همچنین ارزانی به صورت بسته ای در نانوایی ها بفروش میرسند.

تصاویری از نان لواش(جهت بزرگنمایی کلیک نمایید)

 

“لطفا نظرات خود را در درج کنید”


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 245 میانگین: 2.7]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

6 دیدگاه

ایرانی
ایرانی ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

سلام.
اقلا یک ویراستار باسواد نوشته هایتان را ببیند.

زخامت غلط است.
ضخامت درست است.

Roya
Roya ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

سلام واقعا عالیه مرسی بابت توضیحاتتون

امیر
امیر ۱۳۹۹/۱۱/۰۶

عالی

..
.. ۱۳۹۸/۰۷/۱۶

چند نوع نان نیس اینجا چرا ؟

    logo tanuor لوگو تنور
    ۱۳۹۸/۰۸/۰۱

    نان های مطرح و معروف یا پر مصرف رو گذاشتیم وگرنه انواع ونان های زیاد تری میشود نام برد.

sajjad
sajjad ۱۳۹۶/۱۲/۲۱

بسیار بسیار عالی واقعا دستتون درد نکنه بابت این مطلب فوق العاده


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه