نان رژیمی

درباره نان های رژیمی

این روزها نگرانی مردم از بابت چاق شدن و کم کردن وزن باعث شده، اصطلاح نان های رژیمی را بیشتر بشنویم. واقعیت این است که بیشتر ما نان جو موجود در بازار را نان رژیمی می دانیم که کالری کمتر و نسبت به سایر نان ها رنگی تیره تر دارد. در واقع هر چقدر درصد آرد جو بیشتر باشد نان رژیمی تر است، اما در بعضی از موارد درصد کمی از حجم این نان ها را جو تشکیل می دهد.

البته فیبر و سبوس موجود در نان های رژیمی بیشتر از نان های معمولی است اما اگر قرار بود تمام نان، با جو پخته شود به قدری بدمزه می شد که اصلا مشتری نداشت. به همین دلیل نانوایان برای خوشمزه شدن این نان، روغن، شیره مالت و آرد سفید را به آرد جو اضافه می کنند تا خوش خوراک تر شود؛ نتیجه اینکه نمی توانید روی کم کالری بودن نان های رژیمی صددرصد حساب کنید و بهتر است که در مصرف شان زیاده روی نکنید. با این وجود مزیت مهم دیگر نان های رژیمی این است که سرشار از فیبر و سبوس هستند و نمک و شکر آنها کنترل شده است که همین موضوع به سلامت بدن کمک می کند.

گروهی از نان های رژیمی با موادی مانند زیره، شوید و… طعم دار شده اند. بعضی از افراد بر این باورند که مصرف نان های طعم دار می تواند در جلوگیری از پیشرفت برخی از بیماری ها موثر باشد. به طور مثال شوید در کاهش فشار خون تاثیر دارد، اما مقدار شوید موجود در نان شوید به قدری نیست که به تنهایی بتواند در بهبود فشار خون بالا تاثیرگذار باشد. بنابراین باید در کنار آنها پرهیز های غذایی دیگری هم رعایت شود.

منابع: kadbanoo.net


[تعداد: 4    میانگین: 4.5/5]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

2 دیدگاه

حسین عزتی
حسین عزتی ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

با سلام
به مدریت مجموعه پیشنهاد میدم که نان های رژیمی مانند نان زیره و نان شوید و … هم برای فروش در نرم افزار قرار دهند!

    logo tanuor لوگو تنور
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

    سلام!
    ممنون از پیشنهادتون، در برنامه های کاری آیندمون قرار داده ایم که انشاالله بزودی تحقق پیدا میکند.


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه