مصرف نان

مصرف نان در ایران بیش از دو برابر کشورهای اروپایی است

سلامانه: نگاهی به مصرف نان در سرانه کالاهای اساسی در کشور و مقایسه آن با دنیا نشان می‌دهد که در مصرف سرانه شکر و روغن بالاتر از میانگین جهانی هستیم و هر چند مصرف سرانه برنج در کشور ما کمتر از متوسط دنیا است، اما عنوان بزرگترین مصرف کننده نان را در جهان به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش یکی از پایگاه های خبری، یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه در ایران سرانه مصرف نان بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم است، گفت: «این درحالی است که درکشورهای اروپایی مصرف سرانه نان ۶۸ کیلوگرم است. لذا ایرانیان بیش از ۲ برابر کشورهای اروپایی نان مصرف می‌کنند.»

دکتر محمد کاظم‌زاده گندم را از غنی‌ترین غلات موجود در طبیعت دانست و تصریح کرد: «اغلب ویتامین‌ها و مواد معدنی در این نعمت الهی وجود دارد. به همین دلیل نان به‌عنوان اصلی‌ترین غذای مصرفی در سفره خانوارهای ایرانی است.» وی ضمن هشدار نسبت به بروز برخی بیماری‌های ناشی از مصرف نان ناسالم، خاطرنشان کرد: «اقشار کم درآمد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کالری مورد نیازشان را از نان تأمین می‌کنند. لذا تهیه نان سالم و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. کمااینکه سوءتغذیه و مشکلات گوارشی از تبعات استفاده نان ناسالم است و بنابراین برای تهیه نان سالم در مرحله نخست باید به کیفیت و نوع گندم مصرفی توجه کرد.»

کاظم‌زاده با تاکیدبر اهمیت ویژه سبوس در مرحله سبوس‌گیری گفت: «حفظ ارزش غذایی نان مستلزم وجود سبوس و کاهش سبوس‌گیری است. همچنین برای ورآمدن خمیر به هیچ عنوان استفاده از جوش شیرین توصیه نمی‌شود.»

 
منابع: salamaneh.com


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه