گلوتن بخورید تا دیابت نگیرید

گلوتن بخورید تا از بیماری دیابت دور شوید!

گلوتن پروتئین موجود در گندم و جو است که در تمامی محصولات حاوی گندم و جو و آرد آن ها یافت می ‏شود. در چند سال اخیر، روندهایی در حوزه سلامتی به وجود آمده اند که ادعا دارند، قطع مصرف این پروتئین به سلامتی بیشتر کمک می کند. البته این مورد در مبتلایان به بیماری سلیاک که توانایی هضم آن را ندارند، کاملا صدق می کند. اما بسیاری از افراد بدون هیچ گونه حساسیت به گلوتن نیز، آن را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند. اخیرا دانشمندان در تلاش هستند تا صحت این موضوع را بررسی کنند.
در آخرین تحقیقات انجمن قلب آمریکا، دانشمندان متوجه شدند که مصرف گلوتن، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‏دهد. در این مطالعه میزان مصرف روزانه این پروتئین در ۷۹۴/۱۹۹ نفر مورد بررسی قرار گرفت. افرادی که بیشترین مصرف گلوتن در روز را داشتند، ۱۳ درصد خطر کمتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ داشتند.
افرادی که این پروتئین را کمتر مصرف می کردند، فیبر غلات کمتری را نیز در طی روز می خوردند. فیبر غلات یکی از عوامل جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ است. محصولات بدون گلوتن معمولا از فیبر و مواد مغذی کمتری برخوردار هستند که این موضوع موجب کاهش ارزش غذایی آن ها می شود. محصولات غذایی بدون گلوتن، نه تنها ارزش غذایی کمتری دارند، بلکه با قیمت بالاتری نیز به فروش می رسند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

برچسب ها:
دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه