کنترل دقیق مراکز خرید؛ راه حل کوتاه مدت حل معظل کیفی گندم

مدیرعامل آرد ماه منیر بوکان جناب محمد آزادی مهمترین معضلات کارخانجات آرد را پایین بودن کیفیت گندم به دلیل سن زدگی و افت بالا و پایین بودن گلوتن به دلیل کشت‌های پی در پی و بدون آیش کشاورزان عنوان کرد و افزود: مدیریت کشاورزی در کشورمان بسیار ضعیف است. کارخانجات در مصرف گندم بالاجبار باید گندمی که شرکت‌های غله ارائه می دهند را مصرف کنند. دستور العمل خرید تضمینی گندم در ایران مراکز خرید را ملزم به تحویل گندم‌هایی می نماید که مجموع افت‌های مفید، غیر مفید، جو، چاودار و سن زده آن تا ۲۰درصد می‌رسد و این مسأله امکان رقابت با کارخانجات سایر کشورها که گندم خارجی با کیفیت و بدون افت مصرف می کنند را عملاً سلب می کند.
این فعال حوزه آرد راه حل کوتاه مدت پیش رو برای حل معضل گندم را کنترل دقیق مراکز ذخیره سازی در فصل خرید گندم دانست و گفت: شرکت ما عمده ترین مرکز خرید گندم منطقه است ضمن دقتی که در خرید کیفی گندم از کشاورز داریم، به گندم‌هایی اجازه تخلیه می‌دهیم که دارای حداقل استاندارد باشند از سوی دیگر با خرید گندم‌های خارجی موجود در بازار و اختلاط آن سعی در بهبود کیفی آرد استحصالی کارخانه داریم.
۶میلیون دلار سرمایه گذاری در کارخانه آرد گلنام
وی در بخش پایانی این گفتگو به کارخانه آرد گلنام پرداخت و گفت: برای انتخاب تگنولوژی این شرکت با سرمایه ای معادل ۶ میلیون دلار بدون استفاده از هر گونه وام بانکی، بررسی دقیقی بر روی برندهای معتبر دنیا چه در آسیا و چه در اروپا انجام دادیم و در نهایت با انتخاب بولر سوئیس خواستار یک طراحی خاص برای خط تولیدمان شدیم. طراحی کلی برای تولید آرد نول است اما خطوط کارخانه انعطاف پذیری بالایی در تولید انواع آرد را دارا می‌باشد. وی با اشاره به توان ۳۰۰ تنی تولید آرد گلنام در روز، استانهایی چون تهران، زنجان، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، کرمانشاه و کشور عراق را از مقاصد آرد این کارخانه دانست.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه