نگرانی نانوایان بدلیل افزایش قیمت کره

افزایش شدید قیمت کره، نانوایان را نگران کرده است

قیمت کره در سال گذشته افزایش نسبتا زیادی داشته است و همین موضوع موجب نگرانی بخش نانوایان در بسیاری از کشورهای جهان شده است. در اکتبر سال ۲۰۱۶، قیمت هر ۱۰۰ کیلو کره به ۴۵۰ دلار رسید، که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۳ بوده است. در انگلستان قیمت کره دو برابر شده است و در بقیه کشورهای اروپا ۹۰ درصد افزایش قیمت داشته است. تولیدکنندگان نان و شیرینی در اروپا موفق شده‏اند که تاکنون قیمت محصولات خود را افزایش ندهند، اما اگر افزایش قیمت ادامه داشته باشد، آن‏ها ناچار به افزایش قیمت و جبران هزینه توسط مشتریان خود خواهند شد.

البته با وجود این افزایش، قیمت کره هنوز از قیمت ۵ سال گذشته کمتر است و به نظر می‏رسد که این افزایش قیمت به دلیل بازگرداندن قیمت کره به میزان قبلی است. یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت این است که تحقیقات جدید نشان می‏دهد که کره آنقدر هم که گفته شده برای انسان مضر نیست. اخیرا، به دلیل دنبال کردن روندهای سلامتی و پرهیز از مصرف مواد غذایی فرآوری شده، مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید کره نسبت به مارگارین (کره گیاهی) دارند. از نظر آنان، کره ماده‏ای طبیعی است در حالی که مارگارین با فرآوری بسیار زیاد تولید می‏شود. این روزها، کره دیگر به عنوان یک ماده غذایی خطرناک شناخته نمی‏شود، بلکه می‏توان در حد اعتدال از آن در یک رژیم غذایی سالم استفاده کرد.

کره جزئی جداناپذیر در صنعت نانوایی است و از آن در بسیاری از محصولات استفاده می‏شود. به هر حال این افزایش قیمت کره باید توسط تولیدکنندگان، خرده فروشان و یا مصرف کنندگان پرداخت شود. کارشناسان بازار معتقدند که افزایش قیمت کره در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد داشت.
منبع نگاشته
تاریخ: ۱۳۹۶/۶/۱۰


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه