قیمت نان منصفانه نیست

راه نجات نانوایان اعلام منصفانه نرخ نان است

بهنام اسماعیل‌زاده رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل گفت: استان اردبیل با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۵۰۰ نانوایی فعال دارد که متاسفانه بیش از ۸۰۰ واحد مازاد بر نیاز است و وقتی بابت ازدیاد واحدها به مسئولین اعتراض می‌کنیم می‌گویند هدف از احداث واحد جدید اشتغال‌زایی است. متاسفانه با این وضعیت دیگر حریم صنفی برای نانوایان نمانده و تنها راه نجاتمان این است که جواز نانوایی صادر نشود و قیمت نان را منصفانه اعلام کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل عنوان کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۲ نرخ نان ثابت مانده و نان استان اردبیل نسبت به استان‌های همجوار با قیمت پائین‌تری عرضه می‌شود، متاسفانه نانوایان ما در آستانه خودسوزی هستند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین استان اردبیل اصلا به فکر نانوایان نیستند، افزود: در حال حاضر با افت شدید پخت روبرو هستیم و متاسفانه هیچ‌کس هم حرف ما را نمی شود.

وی به عدم نظارت بر واحدهای آزادپز سطح استان اشاره نمود و گفت: متاسفانه در واحدهای سنگک آزادپز، نان با آرد ۱۸ درصد سبوس‌گیری شده تولید می‌شود و این مسأله برای ما مشکل‌ساز شده است چرا که این واحدها با ارائه و توزیع نان سفید مشتریان را به خود جلب می‌کنند. متولی نظارت بر واحدهای آزادپز سازمان صنعت، معدن و تجارت است اما متاسفانه نظارت چندانی بر این واحدها صورت نمی‌گیرد و نانوایان از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند. لذا باید ساز و کاری اندیشیده شود تا کارخانه‌ها موظف گردند آرد ۱۸ درصد سبوس‌گیری شده را به واحدهای آزادپز ندهند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه