نان های بدون شناسنامه

نان بدون شناسنامه نخورید

کار شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از مردم خواست از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز کنند؛ چرا که احتمال وجود عوامل خطر زای میکروبی مانند کپک و مخمر در این نان ها وجود دارد.
زهره پوراحمد گفت: از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.

وی افزود: در مواردی که محصول دارای مجوزهای بهداشتی از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت و یا شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی باشند و با توجه به اینکه در سازمان غذا و دارو ثبت شده اند و فرمولاسیون مشخصی نیز ارائه شده لذا امکان کنترل، پایش محصول و بازرسی توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو وجود دارد.

پوراحمد ادامه داد: نان هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم تهیه و در سوپرمارکت ها به فروش می رسند محل تهیه آنها مشخص نیست لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو به عمل نمی آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطر زای میکروبی مثل کپک و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.

یک کار شناس سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: باید از خرید نان های بدون شناسنامه در سوپرمارکت ها پرهیز شود و در این خصوص لازم است تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه