مشتری عمانی و کیفیت گندم صادراتی ایران

مشتری عمانی درباره کیفیت گندم صادراتی ایران نظر می دهد

مدیرعامل شرکت آرد خوشه فارس در گفتگو با نگاشته در خصوص نوع گندم هایی که به کشور عمان صادر شده ، گفت : گندم انباشته شده در انبارهای استان خوزستان و فارس به دلیل نزدیکی محل حمل انتخاب شدند و اگر مشکلی در خصوص حمل وجود نداشت، شاید گندم استان های دیگر که کیفیت بهتری داشتند نیز برای صادرات مورد استفاده قرار می گرفتند. در بحث انتخاب گندم دو چالش اساسی وجود داشت؛ نخست اینکه بخش زیادی از گندم سال ۹۵ آلوده به آفات انباری بود، همچنین گندم سال ۹۶ که تازه برداشت شده بود؛ به دلیل تازه بودن و گلوتن ایندکس پایین، ارزش آسیابانی مطلوبی نداشت؛ چرا که گلوتن ایندکس گندم های مشاهده شده، بین ۲۸ تا ۳۴ بود، در صورتی که عدد ایده آل برای این ایندکس باید بالای ۸۰ باشد.
وی در خصوص کیفیت گندم صادر شده یادآور شد: گندمی که صادر شد از نظر کیفیت در سطح مناسبی بود و کارخانه ای که در عمان گندم صادر شده را مورد استفاده قرار می دهد، از ما مشاوره آسیابانی می خواهد و به دنبال شناسایی گندمی می باشد که بتواند با گندم ایران اختلاط کند و به آرد مورد نظر برسد. بنده به عنوان آسیابانی که گندم ایران را به طور کامل می شناسد، این دانش را دارم که گندم استرالیا به هیچ وجه مناسب برای اختلاط با گندم ایران نیست، بلکه محصول ایران را باید با گندم روسیه و آلمان اختلاط نمود.
به زعم صحبت های مشتری عمانی، کیفیت گندم ایران از کیفیت مورد انتظار آنها بالاتر بوده است و نقطه قوت این صادرات همین امر می باشد. با توجه به اینکه این پروژه، مربوط به اولین محموله صادراتی گندم بود، لذا یا باید کیفیت گندم و یا قیمت آن مطلوبیت و جذابیت ایجاد می کرد که در مورد گندم ایران جذابیت بر روی قیمت بود.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۱۹ تیر ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه