صنعت نان در کشورهای اروپایی

صنعت نان در آلمان چگونه است؟

آلمان یکی از کشورهایی است که بیشترین تنوع نان در سراسر جهان را دارند. طبق اطلاعات موجود دارای بیش از ۱۶۰۰۰ نانوایی صنعتی است و بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نوع نان و بیش از ۱۰۰۰ نوع رولت کوچک و نان شیرینی در این کشور طبخ می گردد که تعدادی از آنها در نمایشگاه نان کلن به معرض نمایش گذارده شد.
همچنین مردم آلمانی بعنوان بزرگترین مصرف کنندگان نان در سرتاسر دنیا شناخته شده اند و بعد از آنها مردم شیلی قرار دارند. در انگلستان نانهای سنتی دارای تنوع گسترده تری هستند و اغلب در قوطی های مستطیلی شکل درست می شوند. یکی از انواع نانهای سنتی کیک استاتی(نان پفکی) است که گرد، صاف و ضخیم بوده و در شمال شرقی انگلستان طرفداران زیادی دارد. در اسکاتلند شکل دیگری از نان به نام نان تخته ای هنوز مصرف می شود. قرصهای نان تخته ای بلند و نازك می باشند و بالا و پایین پوسته آنها برشته است.
در فرانسه نان پن، پاندیمای نامیده می شود و تنها برای نان تست یا برای درست کردن لایی از آن استفاده می شود. نان استاندارد(به شکل باگت یا نانهای ضخیم تر) دارای پوسته ضخیم است و اغلب دارای حبابهای هوای بزرگی در داخل خود می باشد.
برخی نانهای تفننی نیز تولید میشوند که دارای گردو بوده یا روی پوسته آنها خرده های دانه های خوراکی وجود دارد. ایتالیا به جهت داشتن تاریخ طولانی در منطقه، نانوایان در پخت بسیاری از انواع مختلف نان تخصص دارند و دارای تنوع فراوان و پیشینه ای گسترده در تولید نان هستند.
اغلب نان های سنتی دارای مقدار کمی روغن زیتون، کره یا چربی خوک هستند که با خمیر ترکیب می شود تا ان را نرم تر و منعطف تر نماید. نانهای روستایی سنتی شامل رولت نان میان پر و پیتزای سفید(نان سفید صاف) می باشند. فوکاسیا(کیک) در ایتالیا و جنوب فرانسه بسیار متداول است و در فلورانس، به ان فوگاس گفته می شود. امروزه می توان فوگاس را در سراسر فرانسه خرید. معمولاً به طور فصلی با روغن زیتون و علف خشک همراه می شود و روی آن پنیر قرار داده می شود یا با گوشت و سبزیجات داخل آن را پر می نمایند. خمیرهای فوکاسیا از لحاظ بافت و شیوه طبخ مشابه خمیرهای پیتزا هستند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.8]

برچسب ها:
دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه