صنعت آرد و ماشین آلات آرد سازی تا رسیدن به کیفیت اروپایی راهی بس طولانی در پیش است

پیشکسوت مهندسی آردسازی در گفتگو با نگاشته:تا رسیدن به کیفیت اروپایی راهی بس طولانی در پیش است!!!
جعفر اسد الله زاده یکی از پیشکسوتان عرصه مهندسی کارخانجات آرد کشور که ۴۰ سال فعالیت مداوم در حوزه تولید و مشاوره تکنولوژی و تجهیزکارخانجات آرد را در کارنامه کاری خود دارد.
جعفر اسد الله زاده متولد ۱۳۳۰ و فارغ التحصیل رشته صنعتی، از پسران پیشکسوت صنعت آرد، مرحوم عادل اسد الله زاده است. مرحوم عادل از موسسان کارخانه ماشین سازی آستارا بود، کارخانه ای که امروز به عنوان کارخانه بولر در آستارا فعال است. وی در سال ۱۳۸۹ دار فانی را وداع گفت(یادش گرامی).
جعفر اسد الله زاده از سال ۱۳۵۲ با تاسیس شرکت ماشین سازی جعفر به تولید ماشین آلات آردسازی مبتنی بر دانش کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و آلمان همت گمارد. وی تا کنون موفق به ارائه تجهیزات و ماشین آلات به ۲۰۰ کارخانه آرد کشور شده است و حدود ۱۰۰ کارخانه از این میان به صورت خط کامل توسط ماشین سازی جعفر تجهیز شده اند. وی امروز علاوه بر ماشین سازی جعفر، کارخانه آرد آذر گندم رشت را نیز توسط فرزندان خود مدیریت می کند.
گفتگوی کوتاه نگاشته را با این پیشکسوت عرصه تکنولوژی آرد را به بهانه بزرگداشت روز مهندس می خوانید.
بسیاری از من سوال می کنند که آیا گران بودن تکنولوژی دلیلی بر کیفیت تجهیزات است؛ باید اذعان کنم که ماشین آلات خوب و رده بالا، قیمت بالایی هم دارند چرا که ماشین خوب قرار است ۳۰ سال برای یک واحد آردسازی کار کند.
و اما بومی سازی صنعت آرد و تکنولوژی آردسازی…..
اسد الله زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما که تا کنون در بحث بومی سازی تکنولوژی تا کجا پیشرفته اند، اظهار داشت: به غیر از والس و الک تمامی قطعات مورد نیاز در کارخانجات آرد از جمله سیستم های بوجاری، سیستم های پنوماتیک، سیستم انتقال مواد، انواع الواتور و سیکنو و تکنولوژی دیاگرام همگی در ماشین سازی جعفر ساخته شده است. در حال حاضر اگر ماشین والسی در داخل ساخته می شود، قطعا اجزای اصلی آن از خارج وارد شده و در ایران مونتاژ می گردد. وی با اشاره به اینکه ماشین سازی جعفر تلاش نموده که والس را با الگوی تکنولوژی ایتالیا و با فراهم آوردن ckv بسازد، گفت: در حال حاضربه عنوان یک سازنده تکنولوژی تایید می کنم که ایران هنوز نتوانسته به کیفیت ماشین آلات خارجی دست پیدا کند و برای رسیدن به کیفیت اروپا در حوزه آردسازی راهی طولانی در پیش دارد.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه