تولید کنندگان نان صنعتی خواستار دریافت آرد یارانه ای هستند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور:
به عنوان اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور در آینده به دنبال این هستیم که باتوجه به اینکه نان صنعتی نوپا است و نیاز به حمایت دارد با حذف یارانه نان‌های سنتی در راستای ارتقای کیفیت نان در جامعه و کاهش ضایعات نان به حمایت از نان های صنعتی به صورت ارائه یارانه در قالب آرد دولتی بپردازد تا این صنعت نوپا بتواند ادامه مسیر دهد. با توجه به اینکه نان صنعتی به دلیل عدم حمایت دولت امکان رقابت با نان سنتی را ندارد لذا مواردی چون نحوه قیمت گذاری و توزیع آرد در قالب آرد یارانه‌ای و سوبسید مواد اولیه از دولت شاید راهکاری برای رقابت‌پذیری این صنعت باشد.
مطلب فوق را محسن لزومیان رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور در گفتگو با نگاشته عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر دولت برای ایجاد واحد های نان صنعتی تلاش زیادی نمود اما به دلیل عدم هماهنگی سیاست‌های حمایتی دولت از زنجیره گندم و نان کشور و عدم رقابت پذیری نان سنتی و صنعتی و کاهش استقبال مردم از نان صنعتی به دلیل قیمت بالای آن، شرکت های تولید کننده نان با دلسردی تولید و کاهش عرضه نان صنعتی مواجه شدند.
وی افزایش یا کاهش قیمت نان صنعتی را وابسته به قیمت گندم و آرد دانست و گفت: لذا با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت نان صنعتی نیز به همان اندازه افزایش می یابد.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه