آزادسازی گندم و آرد و نان قابل تحقق است

به گزارش نشریه نگاشته و از قول عبدالرضا جمشیدی که حدود ۳۰ سال در بدنه دولت سابقه فعالیت دارد. وی علاوه بر ایفای مسئولیت های متعدد در وزارت بازرگانی به مدت ۹ سال هم در شرکت غله عهده دار مدیریت بوده است. عبدالرضا جمشیدی در پر تنش ترین و پر تغییر ترین دوره صنعت گندم و آرد که همزمان با هدفمندی یارانه ها بود در این صنعت به عنوان معاون بازرگانی داخلی حضور داشت و با همین سمت هم بازنشست شد. وی در حال حاضر در کارخانه آرد تک کرج به عنوان مشاور مدیر عامل مشغول به فعالیت است.
 

شکل گیری تفکر آزادسازی

جمشیدی در ابتدا در خصوص مهمترین اقداماتش در دوران مدیریت خود در غله گفت: پس از ۹ سال فعالیت در حوزه آرد و نان تا حد زیادی به مسائل و مشکلات این حوزه آشنا شده بودیم. دولت در حوزه گندم و آرد و نان یارانه سنگینی را پرداخت می نمود که باید بازنگری می شد. هر چقدر به جلو می رفتیم متوجه می شدیم که قاچاق آرد بیشتر شده و تقاضای آرد نانوایان بالا رفته است بسیاری نانوایان آرد بیشتری می گرفتند و پخت نمی‌کردند و آرد دچار خروج از شبکه می شد. لذا سعی در ایجاد یک بستر سازی مناسب شد تا هر کس نان خوب می خواهد بهای آن را نیز پرداخت کند؛ لذا تفکر تاسیس واحد های آزادپزی شکل گرفت و چارچوب بهداشتی مشخصی از جمله خمیرگیر استیل و محیط بهداشتی نانوایی و… تعیین شد. طرح آزادسازی مورد استقبال مردم قرار گرفت و به تدریج در استانها، حدود ۱۰ هزار واحد نانوایی آزادپز ایجاد شد. پس از آن قرار بر این شد تا کل سیستم آرد و نان را آزاد کنیم و کمک هزینه خرید نان در حساب مردم به صورت نقدی واریز شود اما متاسفانه سیستم امنیتی کشور در خصوص خطر گرانی نان به ما هشدار داد. ما به عنوان مسئول اعلام کردیم که مشکلی پیش نمی آید چرا که بسیاری از کالاها گران شده بود اما نان در صورت گران شدن قطعا با کیفیتی چند برابری به دست مردم می رسید. حتی پیش بینی عرضه کپن تامین نان به خانواده های بی بضاعت و تحت پوشش کمیته و سازمان بهزیستی نیز شده بود اما متاسفانه بحث آزادسازی در دولت دهم دنبال نشد و این طرح پا نگرفت. امروز پس از ۷ سال حضور در بخش خصوصی معتقدم که در صورت عدم آزادسازی، یارانه و قاچاق آرد و نان همچنان ادامه خواهد داشت.
پس از آزادسازی مصرف گندم ۳۰درصد در کل کشور کاهش خواهد یافت.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی نان شدنی است یا نه، گفت: این کار با یک برنامه کامل و کارشناسانه شدنی است چرا که یک بار آزمون شده و نتیجه داده است. گندم و آرد و نان می تواند به یک‌باره از بدنه دولت جدا شود و به دنبال آن رقابت بین کارخانجات آرد و تولید آرد با کیفیت و در ادامه آن نان با کیفیت ایجاد خواهد شد. مطمئن باشید پس از آزادسازی مصرف گندم در حوزه نان ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و این صرفه جویی انجام شده می تواند به عنوان حمایت به کشاورز ارائه شود تا قیمت تمام شده گندم کمتر و به صرفه تر باشد.
 

خرید آنلاین و اینترنتی نان تازه و سالم با اپلیکیشن موبایل اندروید و آی او اس تنور در مشهد قابل دسترس میباشد!


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3]

دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۰۲ تیر ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه