درآمد سیلو داران ۴ استان کشور در حال نزدیک شدن به عدد صفر است

رییس انجمن کارفرمایان سیلوداران:
در حال حاضر چهار استان اردبیل، زنجان، خراسان شمالی و استان مرکزی برای ارائه گندم به بورس معرفی شده اند. در واقع گندم توسط مراکز خرید، خریداری شده و به بورس ارانه می شود که این رویه تنها یک کار مضاعف برای سیلوداران یا مراکز خرید است چرا که درآمد این مراکز از محل ذخیره سازی بوده اما از آنجایی که گندم در سیلو های این استان ها ماندگاری ندارد، بنابراین درآمد سیلو ها نیز در حال نزدیک شدن به عدد صفر است. در این بخش، شرکت بازرگانی دولتی باید پاسخگو باشد و پیشنهادی که به این شرکت داده ایم این بود که سیلوداران نیز همانند بورس، برای عملیات خرید و نگهداری آن کارمزد دریافت کنند تا متضرر نشوند.
 
گزارش بعدی:

کشورهای پیشرفته در چه مراحلی از بهبود دهنده استفاده می کنند؟

مدیرعامل شرکت گلنان پوراتوس در گفتگو با نگاشته به بیان تفاوت بین اصلاح کننده و بهبود دهنده، پرداخت و گفت: وقتی یک فاکتور از آرد را می خواهید اصلاح کنید معمولا با استفاده از آنزیم یا امولسی فایری خاص می توانید این کار را که اصلاح یاCorrection می گویند انجام دهید ولی بهبود دهنده ها معمولاً طیف وسیع تری از کیفیت و ضعف های آرد را اصلاح می کنند، شاید با این تعبیر بتوان میان بهبوددهنده و اصلاح کننده تمایز قائل شد.
مهندس حداد تصریح کرد: تمام واریته های گندم مناسب تولید نان نیستند و اینجاست که پای بهبود دهنده ها و اصلاح کننده های آرد به میان می آید، خیلی از کشورها به جای واردات گندم های مرغوب و گران، با استفاده از بهبود دهنده ها آردهای ضعیف خودشان را اصلاح می کنند یا اینکه واریته های ارزان تر گندم را خریداری می کنند و با هزینه خیلی کم به اصلاح آنها می پردازند. این اقدام در بسیاری از کشورهای دنیا مانند فرانسه و بسیاری از کشورهای قاره آفریقا نیز یک امر معمول است. در ایران نیز به جای گله و شکایت از کیفیت آرد، باید در خود آسیاب ها و یا در خود نانوایی ها آرد را با استفاده از بهبود دهنده ها اصلاح کنیم به گونه ای که با همان آردهای ضعیف بتوان نان های خوب تولید کرد که برای این کار دو الگو وجود دارد و هر دو قابل تقلید است؛ الگوی فرانسه که بیشتر آردها را در خود آسیاب اصلاح می کنند و الگوی آلمان که این کار بیشتر با استفاده از بهبود دهنده ها و میکس ها در خود نانوایی انجام می شود.

منبع: نشریه نگاشته


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 2]

برچسب ها:
دسته بندی: اطلاعیه ها
تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه