نان نیم پخته منجمد و نان پخته شده فریزری

خمیر نیم پز منجمد(نان نیم پخته منجمد) و نان کاملا پخته شده فریزری:

 

الف) خمیر نیم پز منجمد(نان نیم پخته منجمد)

در این روش پس از تهیه خمیر، چانه گیری و گذراندن مرحله تخمیر، خمیر حاصله حدود ۷۴% تا ۸۶% از زمان مورد نیاز پخت را گذرانده(یعنی حدود ۷۰ % پخته می شود) و سپس به همان صورت نیم پخت در فریزرهای صنعتی منجمد می گردد. از مزایای این نوع نان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱) کاهش بیاتی
۲) امکان دسترسی به نان تازه در هر موقع از روز
۳) کیفیت مناسب در حد نان تازه
۴) امکان استفاده از این نوع نان در منزل و پخت آن توسط خود مصرف کننده(درون فر یا تستر)
۵) کاهش ضایعات(چرا که به هر میزان که بخواهیم، خمیر نیم پز شده را از فریزر خارج کرده و می پزیم)
 

ب) نان کاملا پخته شده فریزری

این نوع نان همانند همان روشی است که در ایران اجرا می شود(ما نان پخته شده را می خریم و در منزل درون فریزر نگهداری می کنیم) و یا انجماد می تواند توسط همان مرکز تولید کننده صورت گیرد. کاهش ضایعات نان یکی ازمزیت های این روش است، زیرا در هر موقع، به هر اندازه که بخواهیم از فریزر خارج می کنیم.
استفاده از این تکنولوژی درکشورهای توسعه یافته، منجر به تولید و گسترش نانوایی های کوچک در فروشگاه شده است زیرا با گذاشتن یک فر یا آون در سوپر مارکت می توان در هر موقع از روز، به نانتازه دسترسی داشت. از این تکنیک در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند کانادا، انگلستان، امریکا، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارك، هلند و حتی افریقای شمالی استفاده می شود.

بنابراین متوجه می شویم که آموزش افراد شاغل در صنعت نان با روشهای نوین و استاندارد طبخ انواع نان های صنعتی تا چه میزان بر افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات نان و میزان رضایت مندی مردم موثر است.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه