مضرات نان سفید از دیدگاه پژوهشگران

ضررهای مصرف نان سفید از دیدگاه دانشمندان

آزمایشات علمی دانشمندان، نشان داده که اگر سگی را با نان سفید تنها غذا دهیم حد اکثر پنجاه روز زنده میماند، در صورتی که سگهایی که با نان کامل یعنی نانی که الک نشده باشد تغذیه شوند سالها صحیح و سالم میمانند.
نان سفید ترشی معده را زیاد میکند و در نتیجه تولید ضعف عمومی کرده و راه را برای ورود امراض عفونی باز میکند. عده ی زیادی از پزشکان اثرات اسف انگیز نان سفید را که عامل اصلی ایجاد سل است نشان داده اند.
نان کسی را ضعیف نمیکند ولی سفید آن تولید یک نوع ترش کردن مینماید که آنرا ترشی نشاسته ای نامیده اند.
اشخاصی که با نان سفید تغذیه شوند ۵۸ درصد آنرا هضم نکرده دفع مینمایند. این مدفوعات با اسیدلاکتیک مخلوت بوده و اثری از پپتون ندارند، در صورتی که با نان کامل تغذیه شوند فقط پنج در صد آن را هضم نشده دفع مینمایند. این مدفوع بدون اسید لاکتیک و توأم با پپتون است. نان سفید عامل بسیاری از ابتلائات معده ای است زیرا نان سفید از نشاسته ترکیب شده است .نشاسته یکی از مواد قندی است که در بدن میسوزد و تولید نیرو میکند ولی وقتی زیاد باشد به طور ناقص هضم و به سرعت در معده تخمیر میشود.
در غالب کشورهای جهان نان یک غذای اصلی است و در نتیجهٔ معمول شدن نان سفید باید گفت که نسل بشر رو به انهدام میرود. قبل از آنکه نان سفید در کشور ایسلند معمول شود مرض سل در آنجا وجود نداشت و مردم نمیدانستند چنین مرضی در دنیا وجود دارد. نان سفید تنها عامل سل نیست ولی تجربه ثابت کرده است بین این دو ارتباطی وجود دارد که بسیار وحشتناک است و همچنین است مرض خانمانسوز سرطان، زیرا در نقاطی که قند سفید و نان سفید نمیخورند این مرض وجود ندارد. بهترین دلیل این ارتباط دهاتیها هستند که همیشه سالم بوده و از بیماریها در امان میباشند.
 

خانم راندوآن رئیس بنگاه علمی غذا شناسی فرانسه که عضو آکادمی طبّی میباشد، در مورد غذای فلاحان مصری چنین مینویسد:
فلاحان مصری بطور کلی گوشت نمیخورند و غذای آنها از مقداری گیاه و لبنیات تشکیل میشود. نانی میخورند که سبوس آن به هیچ وجه گرفته نشده و از آرد گندم و ذرت(۴۵ کیلو گندم یک کیلو ذرت) تشکیل شده است. گاه گاهی آرد ذرت هندی و آرد باقالا هم مخلوط میکنند. بیشتر فلاحان مصری همه روزه مقداری پنیر میخورند و به سفرهٔ خود سبزیجات مانند: شلغم، پیاز، سبزی خوردن و کاهو اضافه مینمایند و به سالاد خود کمی فلفل و نمک میزنند. عدهٔ معدود از فلاحان نیز سفرهٔ خود را کمی تغییر داده، زیتون سیاه و باقالای پخته و کمی سیر به آن اضافه مینمایند. این روش بسیار ساده که نزد اروپاییان غیر کافی به نظر میرسد آنها را بسیار قوی و تنومند کرده است به حدی که دارای عضلات نیرومندی هستند.
طبقه ثروتمند مصری غذایشان با غذای فلاحان متفاوت است، نانشان از گندم بسیار اعلا است که سبوس آن به کلی گرفته شده است. معمولاً شیر، کره وپنیر بسیار میخورند و گوشت زیادی مصرف میکنند و میوه های بسیاری تناول میکنند، بیشتر غذاها را میپزنند و فقط میوه جات را تازه و خام میخورند. این طبقه مخصوصاً زنهایشان بسیار چاق و فربه میباشند، چهره شان غالباً رنگ پریده و مبتلا به نفس تنگی میباشند و قادر به انجام کارهای سنگین نیستند. ورم معده، نقرس و مرض قند در بین طبقات ثروتمند مصری مرض جاری است.
 
با توجه به این مطالب جای تأسف است که مصرف نان سفید روز به روز در کشور ما زیادتر میشود.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.3]

برچسب ها:
دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

محمد
محمد ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

این مقاله فاقد اعتبار علمی است


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه