اهمیت نشاسته مقاوم در سلامت عمومی بدن

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، حتما نام کربوهیدرات را شنیده اید. در رژیم های کاهش وزن، کربوهیدرات ماده ای نه چندان پرطرفدار است، اما همه کربوهیدرات ها شبیه به هم نیستند. یافته های جدید حاکی از این است که نشاسته مقاوم که نوعی از کربوهیدرات مقاوم تر در برابر هضم است، محسوب می شود، فواید زیادی برای سلامتی دارد و در رژیم کاهش وزن نیز تداخلی ایجاد نمی کند. نشاسته مقاوم شما را برای زمان بیشتری سیر نگه می دارد، قند خون را کنترل می کند و به سلامت سیستم گوارش نیز کمک می کند.
 

نشاسته مقاوم فیبری است که در غلات، سیب زمینی، نخود و موز یافت می شود. تاکنون مطالعات زیادی در زمینه نشاسته مقاوم در جهان انجام شده است و در نتیجه یافته های فراوانی درباره آن وجود دارد. برای مثال نشاسته مقاوم می تواند مضرات خوردن زیاد گوشت قرمز را بر روی روده بزرگ خنثی کند.
اما دلیل فواید نشاسته مقاوم چیست؟ فواید این ماده در شیوه هضم آن وجود دارد، نشاسته مقاوم از روده کوچک عبور می کند و در روه بزرگ متابولیزه می شود. سپس، تخمیر شده و به اسید چرب زنجیره کوتاه تبدیل می شود که انرژی تولید می کند. اسیدهای چرب زنجیره کوتاه به عنوان پریبیوتیک های مفید برای سیستم گوارش عمل می کنند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
 

غلات کامل منابعی عالی از نشاسته مقاوم هستند و می توانند در سلامت کلی ما نقشی بسیار مهم ایفا کنند. غلات کامل نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند بلکه خطر ابتلا به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ، بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

برچسب ها:
دسته بندی: آموزشی
تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه