برخی دستگاه های پخت نان استاندارد نیستند

به گزارش مهر: مهندس محسن فرهادی گفت: در اسفند ۹۴ در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد، مصوبه ای در خصوص ارتقای وضعیت کیفی نان، خصوصا نان سنتی تصویب شد.

وی افزود: براساس این مصوبه مقرر شد که سازمان ملی استاندارد، استاندارد اجباری استفاده از نمک در نان که ۱.۸ درصد است را به یک درصد کاهش دهد.

فرهادی گفت: در این راستا کلیه امور مرتبط با نظارت ها بر نان سنتی بر عهده مرکز مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گذاشته شد و در این خصوص یک کمیته تخصصی ذیل دبیرخانه شورا تشکیل شد و سازمان های ذیربط برون بخشی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان های درون بخشی مرتبط وزارت بهداشت در این کمیته شرکت می کنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تهیه پیش نویس برنامه عملیاتی در این باره خبر داد و گفت: مقرر است که بر اساس این برنامه بتوانیم مصوبه ای را که شورای عالی سلامت و تغذیه به تصویب رسانده اجرا کنیم و تکالیفمان را انجام دهیم.

فرهادی از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه ای بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت و ریاست سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بزودی امضا می شود و براساس آن تکالیف و توافقات طرفین کاملا چارچوب بندی می شود.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از توان و ظرفیت های یکدیگر استفاده خواهند کرد. آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد در اختیار بهداشت محیط کشور قرار می گیرد و کمک می کند تا نظارت های آزمایشگاهی ما بر نان سنتی افزایش یابد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در مجموع کلیه اقدامات مرتبط با عملیاتی کردن مصوبه مهم شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر «نظارت بر استاندارد نمک نان ها» توسط کمیته کارشناسی عملیاتی کردن مصوبه در حال انجام است.

وی افزود: این مصوبه با ۴ محور اساسی شامل؛ بهداشت فردی نانوا، رعایت بهداشت مواد غذایی واحد نانوایی، ابزار و تجهیزات و همچنین سازه و ساختمان نانوایی ها توسط همکاران بهداشت محیط و کار در حال پی گیری و انجام است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان با اشاره بر غیراستاندارد بودن برخی دستگاه های پخت نان گفت: نظارت و کنترل بر این دستگاه ها نیز در دستور کار همکاران بهداشت محیط قرار داده شده است.

 
منبع: www.mehrnews.com


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

برچسب ها:
دسته بندی: دانستنی ها
تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه


لطفا نظر خود را درج نمایید

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه